Din seria papa bun: morcovel

Astazi a venit si randul morcovului……..vaii de mine, nu-l sufar, nu mai vreau. rand pe rand trebuie sa pap legume si fructe sa ma obisnuiesc cu noi gusturi, sa vad ce-mi place si ce nu, stomacelul sa lucreze si toate cele. sincera sa fiu, nu mi-a placut de loc, nu-l suport…asta deocamdata, am plans de am devenit soprana, am lacrimat, am facut febra la burtica de atata suparare, dar de ce oare nu-mi place, ca se pare ca e sanatos, voi il papati? cum il papati

Mod de preparare:
Morcovul se spala, se curata si se trece prin storcator. Pana ce copilul se obisnuieste cu gustul, adauga 50 ml de apa plata sau apa fiarta si racita.
Daca micutului nu-i place gustul, incearca sa-l imbunatatesti adaugand sucul de la o portocala sau de la un mar.Cand copilul mai creste si se obisnuieste cu gustul, nu mai este nevoie sa diluezi compozitia. Nu este indicat sa adaugi zahar.

Caracteristici
Multi dintre noi nici nu s-ar gandi ca morcovii sunt in primul rand plante medicinale si doar rolul secundar legume. Acestia ajuta in evitarea sau vindecarea a peste 30 de boli. Pot fi consumati proaspeti, fierti, inabusiti sau pastosi.
Contin caroten, vitaminele A, B1, B2, C, D, G, F, H si K, magneziu, calciu, natriu, fier, fosfor, crom, iod si provitamine (care reprezinta una dintre cele mai importante surse de energie), uleiuri saturate, acizi si zahar.
Morcovul este puternic recomandat sportivilor, celor care exercita efort fizic intens sau care intreprind activitati psihice solicitante. Este un excelent aliat al sistemului imunitar, intareste functionarea intestinelor, a aparatului digestiv, intareste capacitatea de concentrare si vedere.
Are rol de dezintoxicare a organismului, reduce efectul caderii parului, nivelul colesterolului, ajuta la eliminarea cosurilor si la curatirea sangelui. Este recomandat in bolile pulmonare, astm, rinite alergice, dar si persoanelor suferinde de ulcer, de reumatism sau cu dureri de articulatii, apara impotriva cancerului si a bolilor cardiovasculare.
Morcovii astampara bine foamea, ceea ce ii face mai eficienti in diferitele diete, cure de slabire sau pur si simplu sunt recomandati celor carora le place sa roada tot timpul ceva.
In cazul in care cumparam morcovi la legatura trebuie sa fim atenti la starea frunzelor, care trebuie sa fie proaspete, fragede, iar radacina sa fie perfecta, fara pete. Morcovii culesi timpuriu au un continut mare de apa, iar pentru a evita uscarea lor nu se recomanda pastrarea indelungata a acestora.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: